O poveste despre curaj si nonconformism

O poveste despre curaj si nonconformism

Sursa foto: disneystore.com

În perioada anilor 90, un grup de scenariști a propus ceva ce nu se mai făcuse niciodată la Disney: vroiau să facă un film animat bazat pe un concept original. Având ca punct de pornire jumătate de secol de succese, cu povești apreciate în timp precum Cenușăreasa și Albă ca Zăpada, ei și-au propus să scrie o poveste nouă de la zero.

Șeful studiourilor Jeffrey Katzenberg a fost sceptic, spunând colegilor că a fost un experiment. „Nimeni nu a avut încredere în proiect” își amintește regizorul Rob Minkoff. “A fost vazut ca un film de categoria B în cadrul studiourilor Disney”.

Scenariul a devenit în cele din urmă Regele Leu (The Lion King), care a fost filmul cu cele mai mari încasări din 1994, câștigând două premii Oscar si un premiu Globul de Aur. Katzenberg declarase anterior că va îngenunchia in semn de apreciere daca filmul va avea încasări de 50 de milioane de dolari. Până în anul 2014 filmul adusese deja încasări de 1 miliard de dolari.

Ca multe alte idei originale, filmul a fost aproape să nu vadă lumina zilei. A fost inițial conceput ca “Bambi în Africa cu lei” (drept protagoniști în loc de căprioară). Dar după ce scenariul a eșuat, cinci dintre scenariști s-au adunat să-l regândească. Au stat împreună două zile, duelându-se în idei și țesând o poveste epică despre succesiunea regilor, apoi au prezentat scenariul unui grup de directori Disney. Primul care a răspuns a fost CEO-ul Michael Eisner, care nu a înțeles-o. Căutând un colac de salvare, a întrebat, puteți transforma această poveste în “Regele Leu”(King Lear)?

Astfel, plecând de la o poveste cu lei, scenariștii au ajuns să se inspire din Shakespeare, unul dintre ei sugerând ca acțiunea să fie similară cu cea din Hamlet. Doza de familiaritate a ajutat directorii Disney să conecteze noul scenariu cu o poveste clasică, reușind să dea un punct de referință unui grup foarte mare de oameni. Realizând ca au nevoie de un moment “a fi sau a nu fi” au adăugat o scenă în care Babuinul Rafiki îi oferă lui Simba o lecție despre importanța de a ne aminti de unde am plecat.

Pentru a genera idei creative este nevoie de curajul de a porni din locuri neobișnuite. Dar pentru a explica aceste idei trebuie să le legăm de ceva familiar.

Sper ca acest articol să devină sursă de inspirație pentru părinți și să transmita ideea mai departe către copii. Inspirat in cartea “Originalii – cum nonconformiștii schimbă lumea” scrisă de Adam Grant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*