Programul PsihoArmonie – centrul PsihArt

Dragi parinti, dorim să începem cu acest articol o serie în care să vă prezentăm mai multe servicii, programe sau companii care au drept scop educația, dezvoltarea, petrecerea timpului liber al copiilor dvs într-un mod cât mai valorizant. Sperăm să vă fie de ajutor!

programul psiharmonieCentrul PsihArt organizează un program de workshop-uri dedicate dezvoltării personale a copiilor ce are ca scop optimizarea relațiilor interpersonale, stimularea creativității și a spontaneității, facilitarea exprimării emoționale și a expresivității corporale, încurajarea autonomiei și creșterea încrederii în sine, precum și antrenarea competențelor sociale.

Programul "PsihoArmonie" este organizat în module. Programa în decursul unui an este de 3 module, fiecare modul având câte 12 şedinţe (2 ședințe de evaluări individuale și 10 sedinte de lucru cu grupul), desfăşurate săptămânal , pe parcursul a 3 luni.

Şedinţele din cadrul fiecărui modul sunt create în funcţie de specificul psihocomportamental al grupei de vârstă cu care se lucrează. Conţinutul, modalitatea de desfăşurare, materialele de lucru, temele abordate precum şi tehnicile utilizate sunt variate, iar în realizarea lor se ține cont de vârsta şi nevoile psihologice ale copilului.

Structura programului:

Modulul 1.  Suntem expresivi emoţional şi corporal, încrezatori în sine!  (oct.- ianuarie 2012)

Ne propunem să inițiem dezvoltarea personalității copilului, creând o punte de contact între "corp" și "emoții". Copilul va conștientiza propriile trăiri, va invața să le exprime adecvat, ajungând astfel să gestioneze într-un mod sănătos conflictele interioare specifice varstei. Această congruență între "corp" și "minte" va avea ca efect crearea unei imagini de sine pozitive, precum și cresterea încrederii copilului în resursele proprii.

Modulul 2.  Spontaneitate și creativitate în tot ce întreprindem! (feb.- apr. 2013)

Mai conștient de propria persoană si mai increzator în sine, copilul va fi încurajat să dea frâu liber imaginației și să se exprime (prin desen, dans, colaj, modelaj, jocuri de rol, povești de grup, instrumente muzicale, voce, etc.) într-un mod cât mai personal. Apelând la tehnici specifice (atât artterapeutice, cât și dramaterapeutice) terapeuții vor stimula spontaneitatea copilului, încurajând și valorizând fiecare manifestare creativă a acestuia. Creativitatea presupune flexibilitate în raport cu cerințele mediului, iar un copil flexibil și încrezator în sine are mai multe șanse de a face față cât mai eficient și mai sănătos mediului în care se află.

Modulul 3.  Creăm relații și le întreținem comunicând asertiv! (apr.-iun. 2013)

Copilului i se vor oferi contexte în care să experimenteze noi modalități sănătoase de relaționare atât cu cei de vârsta sa, cât și cu figurile investite cu autoritate (părinți, profesori, etc.). Comunicând asertiv, copilul va reuși să soluționeze conflicte care în mod inerent pot apărea într-un grup. Libertatea în exprimare și în manifestare acordată de către terapeuți, va stimula capacitatea de adaptare a copilului, ajutându-l să facă față situațiilor dificile sau frustrante într-un mod cât mai spontan și creativ.

Structura unui modul:

Sed.1 – Evaluare Inițiala:  Această ședință presupune evaluarea individuală a copilului, precum și o discuție între terapeuti și părinți, atât cu privire la comportamentul copilului acasă și la școală/ grădiniță, cât și cu privire la așteptările acestora de la grup. În urma acestei întâlniri terapeuții decid și comunică părintelui dacă acest tip de serviciu psihologic se pretează sau nu nevoilor copilului.

Sed. 2-11 – Întâlnirile de Grup propriu-zise. Fiecare ședință este urmată de o întâlnire de grup între părinți și terapeuți în care se discută obiectivele urmărite în decursul ședinței respective, precum și aspecte ale evoluției copilului remarcate de către părinte pe parcursul participării la modul.

Sed. 12 – Evaluare Finală: Această ședință presupune evaluarea individuală a copilului, pentru a se înregistra  progresele obținute și a identifica eventualele direcții de dezvoltare asupra cărora se poate axa intervenția echipei de terapeuți pe viitor.

Cui se adresează?

În prezent, programul se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 4 și 10 ani.

Grupul de vârstă 4-6 ani se desfașoară saptămânal, sâmbăta dimineața (10:00 – 10:50), iar cel adresat copiilor cu vârsta cuprinsă între 7-10 ani se desfășoară saptămânal, miercuri seara (18:30 – 19:30).

Traineri

ANA-MARIA MINTICI

psihoterapeut, psiholog clinician, sociolog.

Competențe:

• psihodiagnoză, consilierea și psihoterapia copilului și a adultului.

• psihoterapie în grup de dezvoltare personală pentru adulți prin artterapie, dansterapie, dramaterapie.

• dezvoltare personală în grup pentru copii prin artterapie, dansterapie, dramaterapie

• consiliere parentală

• consiliere și psihoterapie cuplu

• consiliere de familie

LAURA TRIFU

psihoterapeut, psiholog clinician, terapeut ocupațional

 Competențe:

• psihodiagnoză, consilierea și psihoterapia copilului și a adultului.

• dezvoltare personală în grup pentru copii prin artterapie, dansterapie, dramaterapie

• consiliere parentală.

• evaluarea și terapia copiilor cu nevoi speciale (autism, ADHD, retard, tulburări ale aptitudinilor motorii, etc.)

• terapia ocupațională a persoanelor cu probleme severe de sanatate mintală.

• terapie logopedica.

Date de contact:

psih.Ana Maria Mintici:                     0752 194 110       ana.mintici@psihart.ro

psih.Laura Trifu:                                0723 154 599        laura.trifu@psihart.ro

str.Vișinilor nr.3 sect.2 Bucuresti

www.psihart.ro

www.psihart.wordpress.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*