De ce un program de dezvoltare personală pentru copii?

Dezvoltare personala copiiDacă vrem să facem aceasta lume mai fericită, trebuie să începem cu copiii. Niciodată nu vom putea atinge capătul bogației de spontaneitate, creativitate și generozitate ascunse în sufletul unui copil și suntem de părere că el întotdeauna își atinge potențialul în masura în care credem în el. Preocuparea pentru adevarata dezvoltare ar trebui să fie spre dezvăluirea și împarțirea acestei comori. Iubim copiii și credem în ceea ce spunea Nelson Mandela – nu există caracterizare mai bună a sufletului unei societăți decât modul în care își tratează copiii. 

Dezvoltarea Personală Unificatoare în cadrul grupului experienţial reprezintă o metodă inedită şi eficientă de asistare şi stimulare a copilului în procesul de maturizare. Tehnicile expresiv-creative aplicate la grupul atât de preşcolari cât și de școlari, se află în perfect acord cu nevoile principale ale acestei vârste: nevoia de joc, nevoia de interrelaţionare, nevoia de acţiune şi de mişcare, nevoia de concret, nevoia de afirmare şi nu în ultimul rând, nevoia de confirmare din partea celorlalţi. Sentimentul apartenenţei la grup, al acceptării necondiţionate, încurajează autenticitatea fiecărui copil, deschiderea faţă de sine şi faţă de ceilalţi. Copilul se va simţi apreciat aşa cum este el, confirmat şi valorizat. Va deveni mult mai conştient de sine, mai implicat şi mai dispus să adopte noi atitudini, conduite şi comportamente, fără a se teme de eşec sau de judecata celorlalţi.

Desenul, jocul, mişcarea, metafora, fantezia ghidată, dansul, muzica, pictura, modelajul, colajul şi dramatizarea îl dezvoltă pe copil în toate planurile sale psihice: senzorio-perceptiv, motric, motivational-afectiv şi cognitiv. Toate aceste activităţi formative vor îmbrăca o haină ludică, cu atât mai mult cu cât jocul reprezintă un factor motivaţional important la această vârstă.

Grupurile de dezvoltare personală au ca scop atingerea următoarelor obiective  majore centrate: pe modalitatea copilului de adaptare la grup, pe creativitate și spontaneitate, pe exprimare corporală, pe imaginea de sine și autonomie, pe competențe emoționale și sociale.

 

Despre autor:

LAURA TRIFU

psihoterapeut, psiholog clinician, terapeut ocupational.

Competențe:

• psihodiagnoză, consilierea și psihoterapia copilului și a adultului.

• dezvoltare personală în grup pentru copii prin artterapie, dansterapie, dramaterapie

• consiliere parentală.

• evaluarea și terapia copiilor cu nevoi speciale (autism, ADHD, retard, tulb. ale aptitudinilormotorii, etc.)

• terapia ocupatională a persoanelor cu probleme severe de sanatate mintală.

• evaluare și terapie logopedică. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*